Wykres, który się liczy

Spójrz poniżej. Przedstawiamy wykres kohortowy – jeden z kluczowych wykresów w Google Analytics. Jeśli, jak typowy menedżer ds. marketingu, masz tylko kilka godzin tygodniowo na zapoznanie się z raportami analitycznymi, przejrzenie tego wykresu jest koniecznością. Jest to jeden z niewielu wykresów w Google Analytics, który bezpośrednio wskazuje, jak dobre są …

Swobodnie korzystaj z danych. Od Analytics do BigQuery

Co zrobić, jeśli na nurtujące Cię pytanie marketingowe nie możesz odpowiedzieć za pomocą samych raportów z Google Analytics? Na przykład, może Cię interesować znalezienie konkretnej kombinacji miast, grup wiekowych, źródeł marketingowych czy urządzeń, które generują największą liczbę transakcji i przychodów z e-commerce. W zwykłej, darmowej wersji Google Analytics byłoby to …

Rzeczywiste dane w Google Analytics

Google Analytics często krytykowane jest za oferowanie zbyt płytkiego wglądu i ograniczanego raportowania. Kiedy wchodzisz do panelu Google Analytics, stajesz przed dziesiątkami standardowych raportów. Taka ilość jest przytłaczająca i nie dostarcza żadnych użytecznych informacji. Jednak nie wszystko stracone! Google Analytics posiada użyteczną funkcję zwaną custom definitions, która pomoże Ci odkryć …

Czym jest sesja użytkownika w Google Analytics?

Sesja jest serią działań użytkownika na Twojej stronie. Przypuśćmy, że użytkownik wchodzi na stronę główną, przechodzi przez dodatkową podstronę i ogląda umieszczony na niej film, a na koniec wypełnia formularz kontaktowy. Następnie opuszcza stronę, ale wraca na nią po jakimś czasie. W zależności od tego, kiedy następowały kolejne działania i jakie …